fot. Janusz BaranowskiGrupa piechurów z BOG-TUR wybrała się na XIV Międzynarodowy Rajd Górski Euroregionu „NYSA” „Karkonosze 2012” zorganizowany przez PTSM Lubań oraz współorganizatorów

5 października pojechaliśmy do ośrodka Bacówki PTTK „Wilcza Poręba” w Karpaczu gdzie miał odbyć się start naszego 3 dniowego marszu. Pierwszego dnia pokonaliśmy trasę około 15 km wędrując do Schroniska Łomnica przez Biały Jar do Świątyni Wang dalej przez Wodospad Łomnicy, Muzeum Sportu na miejsce noclegu Bacówki PTTK „Wilcza Poręba”.

Po kolacji odbył się konkurs wiedzy o Karkonoszach, na 29 pkt. możliwych otrzymaliśmy 22 pkt. BRAWO.

Drugi dzień był spacerowy, poszliśmy przez Wodospad Łomnicy do byłej stacji kolejowej PKP a obecnie Muzeum Zabawek dalej do Western City, Skalne Osiedle do „Bacówki PTTK”. Czekał tam na nas gorący posiłek oraz znajomi, którzy maszerowali innymi trasami serdecznie ich pozdrawiamy. Odbył się w tym dniu finał rajdu oraz wręczenie nagród.

W tym roku wypadliśmy bardzo dobrze otrzymując „Dyplom dla najlepszej drużyny na trasie nr 4”, „Dyplom za zajęcie II miejsca w konkursie turystyczno-krajoznawczym drużyn starszych” oraz „Dyplom za zajęcie VI miejsca w klasyfikacji drużynowej”. HURRA.

Trzeciego dnia mieliśmy najtrudniejszą trasę a jeszcze padał deszcz.Ubrani w peleryny przeciwdeszczowe ruszyliśmy na zielony szlak, Tabaczaną Ścieżką wspięliśmy się na Przełęcz Okraj dalej Skalny Stół do czeskiego Schroniska Jelenka.

Gorący posiłek i miłe towarzystwo znajomych z Bolesławca i Zawidowa oraz pani Marty Satoły dodało sił ruszyliśmy, więc w powrotną drogę przez Sowią Przełęcz czarnym szlakiem do Karpacza „Bacówki”.Długość trasy 15km w górach liczy się podwójnie.

Tegoroczny rajd uważam za bardzo udany dzięki osiągniętym wynikom, ale przede wszystkim wspaniałej zabawie, jaką mieliśmy maszerując po górach.

Gorące podziękowania dla Komandora Rajdu pana Sławińskiego za wspaniałą organizację a także dla naszego Przewodnika pana Czesława Szmeltera za mile spędzony wspólnie czas. Serdecznie pozdrawiam wszystkich uczestników rajdu do zobaczenia w przyszłym roku.