Kolejną wycieczkę rowerową „Bog - Tur”, zaplanował do ruin zamku Hamerštejn w Czechach (koło Chrastavy) wybudowanego w XIV wieku (1357 r.) na wysokiej skale

Od 1558 r. zamek jest niezamieszkały i stopniowo popadał w ruinę, aktualnie jest kilka kamiennych ścian oraz szczątki muru obronnego. Wyjazd tradycyjnie spod UMiG w sobotnie przedpołudnie 11.07.2015, przy tzw. kolarskiej pogodzie, ciepło ok. 20°C i lekki wietrzyk, kilkunastoosobowej grupy w tym dwa małżeństwa. Jedziemy przez Opolno-Zdrój, następnie skręcamy w lasek gdzie przekraczamy, „zieloną” granicę z Czechami i przez Vaclavice, Pekařkę, Bily Kostel, Chrastavę dojeżdżamy do przeprawy „promowo-klatkowej” (rewelacyjna atrakcja turystyczna, brawo) przez rzekę Nysę. Wchodzimy z rowerami do metalowej klatki i pociągając za gumowe liny-napęd własne mięśnie, przeprawiamy się (po dwie osoby) na drugą stronę w drodze do ruin zamku, dalej już jesteśmy zmuszeni prowadzić, a właściwie pchać ostro pod górę nasze rowery.

Po krótkim zwiedzaniu, rozpaliliśmy ognisko w przygotowanym palenisku i upiekliśmy kiełbaski, które według naszych pań były bardzo smaczne. Do domu wracamy inną drogą, ścieżką rowerową nr-14,(która prowadzi wzdłuż Nysy, początek w Novej Vsi koło Liberca, a koniec w Ahlbeck nad Bałtykiem i liczy ok. 580 km) przez Chrastavę, Chotyně, Vaclavice, Opolno-Zdrój do Bogatyni. Trasa wycieczki liczyła ok. 46 km i jak w tym rejonie była lekko górzysta. Podziękowanie Jarkowi Muszalskiemu za przygotowanie i prowadzenie ciekawej wycieczki oraz Lesławowi Kępskiemu za wzorowe wypełnienie funkcji „zamykającego” naszej wycieczki.