Pierwszy dzień jesieni postanowiliśmy spędzić wspólnie z mieszkańcami Bogatyni. Zorganizowaliśmy wycieczkę do światowej sławy uzdrowiska - Karlowe Wary - zachodnie Czechy. Piękny i największy czeski kurort znajduje się niedaleko od granicy (ok. 240 km).

Ofertę na nasze życzenie przygotowało Biuro Turystyki Młodzieżowej Maciej Stanisz www.stanisz.pl.

Chętnych nie brakowało, autobus pełny wesołych i sympatycznych ludzi.

Jak donoszą informatory miasto podzielone na dwie części: uzdrowiskowo-turystyczną i centrum gospodarczo-administracyjne. Zaplanowana trasa to (dzień wcale nie łatwy), spacer wzdłuż rzeki Tepli, z XIX wieczną zabudową uzdrowiska. Kolonady: Sadowa, Młyńska, Tryni, Źródło Strudel, wewnątrz Kościół Św. Magdaleny, wjazd kolejką na Górę Zamkową z panoramą uzdrowiska, oraz dobrze kondycyjny spacer przez las i Jelení skok, 473 m n.p.m. , kilka vyhlidek (punkty widokowe) zasłużony obiad oraz inne nie zaplanowane atrakcje. Przez miasto przepływają cztery rzeki, przez śródmieście Teplá z gęsto pływającymi rybami (widać z mostu) oraz bijącym gorącym źródłem. Większa część miasta zajmuje tereny górskie, dlatego też zabudowa przepięknych kamienic wznosi się jak „na stopniach”. Trzeba mieć oczy szeroko otwarte by dostrzec więcej szczegółów i piękno domów zdrojowych. Nasze zwiedzanie prowadziło wzdłuż rzeki i kolumnad (pijalni wód), z których czerpaliśmy wodę leczniczą do swoich dzbanuszków (79 gorących źródeł). Temperatura wody wacha się od 41 – 73 stopni C. W mieście znajduje się 7 stacji kolejowych, my dostrzegliśmy starodawne dorożki z woźnicą i koniem. Kursowały z turystami i tylko zbyt mało czasu nie pozwoliło nam z tego transportu skorzystać. Czas wolny to leniwy odpoczynek na ławce z lodami i podziwianie architektury miasta.

Wracając do autobusu mijaliśmy pomnik Karola Marksa, Dom Gethego, Chopina oraz podziwialiśmy wnętrze nowej i przepięknej Cerkwi Świętych Piotra i Pawła. Należy pamiętać że Karlowe Wary, to również od 2009r miejsce produkcji bardzo popularnego likieru Becherovka. Powrót do Polski o planowanym czasie, pomimo lekkiego zmęczenia w domach jeszcze przed godziną 11:00. Dobry dzień, jesteśmy przekonani że możecie się tam wybrać w grupie lub indywidualnie.