fot. Baranowski JanuszW dniu 25-26 kwietnia członkowie grupy z BOG-TUR wzięli udział w rajdzie organizowanym przez 3 państwa: Polskę, Czechy i Niemcy. W dniu polskim pod nazwą „Łużyckie Wędrówki” wystartowaliśmy podzieleni na 2 grupy, rowerzyści pojechali na 50 km, piesi poszli na 15 km i 31 km

Uczestnicy trasy 15 km wystartowali z pod MOSiR w Lubaniu i przeszli wyznaczoną trasą przez rynek, dalej ulicami Lubania do stadniny koni, do Leśniczówki a potem obrzeżami Lubania wrócili do miejsca startu, który był też metą. Amatorzy dłuższych tras 31 km zostali przewiezieni na miejsce startu do Wolimierza. Spodobała nam się tu” Stacja Wolimierz”, znajduje się tu „Międzyplanetarne Królestwo Sztuki” znane ze swych działań na rzecz mieszkańców i nie tylko. Droga wyznaczona przez organizatorów powiodła nas zielonym szlakiem do Leśnej, przez most na Kwisie dalej żółtym szlakiem na Zaporę Leśniańską.

Budowla ta pochodzi z 1905 roku, chroni okoliczne wioski przed zalaniem a znajdująca się obok elektrownia produkuje prąd. Stamtąd powędrowaliśmy niebieskim szlakiem do Kościelnika i dalej kładką na Kwisie, obrzeżami Lubania do MOSiR. Na mecie wszyscy dostaliśmy dyplomy i znaczki okolicznościowe, piękna pogoda, malownicze trasy oraz znakomita organizacja sprawiły, że bardzo się nam ten rajd podobał. Autobusem zostaliśmy przewiezieni do Novego Mesta na nocleg. W dniu czeskim pod nazwą „14 Putovani Jizerkami” wybraliśmy trasę 26 km (najdłuższą), wystartowaliśmy z Juniorcamp zielonym szlakiem do Hubertki, dalej do Bilego Potoku a stamtąd czerwonym do Sedmitramovy most, tu zmieniliśmy szlak na zielony a potem niebieskim wspięliśmy się najpierw na Palicnik (972m n.p.m.). Następnie na Smrk (1124m n.p.m.). Z góry zeszliśmy zieloną ścieżką edukacyjną do punktu Single track „U Kyselku” dalej zielonym szlakiem do Juniorcamp na metę. Tu także dostaliśmy dyplomy i okolicznościowe znaczki a piękne Góry Izerskie, dobra organizacja oraz miła obsługa spowodowały, że zaliczyliśmy ten rajd do bardzo udanych. W dniu Kanonizacji naszego Papieża zorganizowaliśmy sobie własny rajd z Juniorcamp zielonym szlakiem do Hubertki a dalej czerwonym do Lazni Libverda a stamtąd przez Obri Sud żółtym szlakiem do Novego Mesta. Jak powiedział Jan Paweł II: „Góry dają człowiekowi, przez zdobywanie wzniesień, nieograniczony kontakt z przyrodą, poczucie wewnętrznego wyzwolenia, oczyszczenia, niezależności".