5 czerwca członkowie grupy BOG-TUR oraz PTSM Bolesławiec wyruszyli na VI etap Szlaku Orłowicza. Rajd rozpoczęliśmy od zwiedzenia Sanktuarium Matki Bożej Łaskawej w Krzeszowie

Mieści się tu najwspanialszy zabytek architektury baroku w Polsce. Najpierw obejrzeliśmy Bazylikę Mniejszą pw. Wniebowzięcia NMP wybudowaną w 1728-1735 , której dwie wieże górują nad okolicą. W środku na ścianach znajdują się cenne obrazy i malowidła oraz zabytkowe figury. Przeszliśmy do przylegającego do kościoła Mauzoleum Piastów w którym podziwialiśmy figury i cało postaciowe płyty nagrobne, na ścianach freski. Spoczywają tu prochy Piastów Śląskich, Bolka I i Bolka II. Zajrzeliśmy też do mieszczącego się wśród lip i dębów kościoła pw. św. Józefa z przepięknym wnętrzem, które zdobią freski Michała Willmanna. Powędrowaliśmy czerwonym szlakiem do kaplicy św. Anny dalej przez Krzeszowskie Wzgórza, Grzędy na szczyt Lesista Wielka 851 m n.p.m. leżący w północno-zachodniej części Gór Kamiennych.

Po krótkim odpoczynku zeszliśmy do drogi nr 35 skąd zabrał nas autobus i zawiózł na nocleg do Wałbrzycha, do schroniska PTTK „ Harcówka”. Drugi dzień rajdu przywitał nas słoneczną pogodą tym chętniej wyruszyliśmy na szlak, który rozpoczęliśmy w Wambierzycach od zwiedzenia Sanktuarium Matki Bożej Królowej Rodzin. Świątynia góruje nad rynkiem, z którego prowadzi do niej 57 schodów o symbolicznym znaczeniu, 9 liczba chórów anielskich + 33 wiek Chrystusa + 15 wiek Marii w chwili poczęcia Chrystusa. W barokowej bazylice obejrzeliśmy wiele obrazów wotywnych i elementów związanych z jej historią a także najcenniejszą figurkę Matki Bożej Wambierzyckiej. Po sesji fotograficznej poszliśmy dalej do Ścinawki Średniej i na wzniesienie Kościelec w Górach Kamiennych, na którym w 1680 roku wybudowano kościół, jako podziękowanie za ocalenie z zarazy, dziś jest to sanktuarium poświęcone Matce Boskiej Bolesnej. W celu zdobycia punktów do odznaki Sudecki Włóczykij wspięliśmy się na Górę Wszystkich Świętych 648m n.p.m., mieści się tu wieża widokowa, z której podziwialiśmy widok na Góry: Sowie, Suche, Bradzkie, Stołowe oraz Góry Bystrzyckie. Po zejściu ze szczytu powędrowaliśmy przez Słupiec do Czerwieńczyc gdzie czekał na nas autobus aby zawieść nas na nocleg do Wałbrzycha.

Trzeci dzień wędrówki rozpoczęliśmy na PKP Jedlina Zdrój i pomaszerowaliśmy przez Przełęcz pod Wawrzyniakiem, Rybnicę Małą , Górę Rogowiec 870m n.p.m. na której znajdują się ruiny zamku „ Rogowiec” z XIII w. do schroniska „ Andrzejówka” gdzie znajduje się jeden z głównych węzłów szlaków turystycznych w Sudetach. Tu zrobiliśmy sobie przerwę obiadową aby się wzmocnić przed podejściem na Waligórę 936m n.p.m. Jest to najwyższy szczyt Gór Suchych i całych Gór Kamiennych, należy do Korony Sudetów – odznaki którą zdobywamy. Na szczycie nasz Przewodnik Czesław Szmelter przybił potwierdzenie zdobycia szczytu w książeczkach, uwieńczone wspólnym zdjęciem. Miło było spotkać tu bratnią duszę, pasjonata gór pana Przewodnika Jana Solarza z Wałbrzycha.

Po powrocie do schroniska wyruszyliśmy dalej czerwonym szlakiem przez Bukowiec 898 m n.p.m. do Sokołowska, naszego punktu docelowego. Miejscowość Sokołowsko znana jest dzięki łagodnemu klimatowi, który sprzyja leczeniu gruźlicy. Na jego wzór zostało założone słynne na cały świat uzdrowisko w szwajcarskim Davos. Warto wspomnieć, że w latach 1951-1955 mieszkał tu Krzysztof Kieślowski wielki reżyser, filmowiec i scenarzysta. Stąd autobus zawiózł nas do domów, mądrzejszych o zdobytą wiedzę i niecierpliwie czekających na VII etap Szlaku Orłowicza.

Relację spisała B. Pikulska-Baranowska a zdjęcia zrobili J. Baranowski i R. Zambrowski.