Dalszy ciąg: Sandomierz – Solec nad Wisłą – Lipsko nad Wisłą – Białobrzegi - Kazimierz Dolny (około 120 km).

Dwa pełne dni w Sandomierzu, były dla nas bardzo atrakcyjne. Odwiedziliśmy miejsca warte zobaczenia, między innymi: Brama Opatowska, Podziemna Trasa Turystyczna, Kościół Świętego Jakuba, Bazylika Katedralna z XIV w, Dziedziniec Zamkowy, Sandomierskie wąwozy lessowe, Dom Długosza, Kozie Górki i inne miejsca, które nie sposób wyliczyć a które zapamiętamy. Następnego dnia, na rowery wsiedliśmy wcześnie rano i do wieczora jechaliśmy w gorącym i upalnym słońcu.

Cała trasa do Kazimierza to pola i sady z pachnącymi malinami, porzeczkami. Na każdym przystanku koniecznie uzupełniamy płyny. Przed Kazimierzem Dolnym mijamy kamieniołom z którego biały kamień, wykorzystywany jest do budowy. Wcześniej z daleka widoczne ruiny zamku w Janowcu. Do miasta przypływamy promem przez Wisłę. Po przywitaniu z miastem, zwiedzanie rozpoczynamy następnego dnia od wycieczki minibusem do najciekawszych i najbardziej odległych miejsc. Przewodnik swoimi opowieściami zapoznał nas z charakterem i pięknem Kazimierza nad Wisłą. Następnie pieszo: ruiny zamku Kazimierza Wielkiego i zamku dolnego, Kościół Farny, Rynek Kazimierski oraz inne atrakcje.