Do końca listopada ma zakończyć się termin gruntownego remontu dawnej kładki kolejowej. Obiekt będzie m.in. wyposażony w podświetlające lampy solarne. Własnie rozpoczęły się procedury przetargowe.

Tak według projektu będzie wyglądał most po remoncie, graf. UMiG Bogatynia/PRACOWNIA PROJEKTOWO-BUDOWLANA DYNAMIC 4

- Ten most stalowy, obecnie kładka dla pieszych, stanowił przeprawę przez rzekę Miedzianka dla pociągów Saksońskiej Kolei Wąskotorowej. Linia kolejowa obsługiwała trasę z Sieniawki do Markocic, przez Bogatynię. Linia kolejowa o rozstawie torów 75 cm, z Zittau do Bogatyni otwarta została 11 listopada 1884 roku. W ostatni kurs pociąg Saksońskiej Kolei Wąskotorowej wyruszył w 1962 roku podczas kręcenia filmu fabularnego "Złoto" - możemy przeczytać w dokumentacji przetargowej. Powodem planowanego remontu jest stan techniczny obiektu. Konstrukcja stalowa uległa korozji,a pomost uległ degradacji gnilnej i pleśniowej. Jak informują projektanci kierując się walorami historycznymi, dobrano kolorystykę kojarzoną z pierwotnym użytkowaniem obiektu – most kolei wąskotorowej. Zaprojektowany zakres remontu nie zmienia istniejącej konstrukcji – zostaje zachowany istniejący obiekt. Przywrócone zostanie natomiast należyty stan techniczny, gwarantujący dalsze bezpieczne użytkowanie obiektu, zachowując jego historyczny charakter. Most będzie oświetlany 13 lampami solarnymi.

Odbudowa przeprawy przy ulicy Armii Czerwonej będzie kosztowała prawie milion zł (dokładnie 891 969 zł). Odbudowa kładki stalowej dwuprzęsłowej przy ul. Armii Czerwonej w Bogatyni (kilometraż 6+606) ma zostać sfinansowana z środków własnych gminy (kwota 251 969 zł) i środków z dotacji z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (promesa w kwocie 640 000 zł). 

Na ten temat pisaliśmy: Kładkę dla pieszych czeka remont

Podziel się ze znajomymi!

W celu zapewnienia jak najlepszych usług online, ta strona korzysta z plików cookies.

Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na używanie naszych plików cookies.