Trwa remont dawnej kładki kolejowej. Obiekt będzie m.in. wyposażony w podświetlające lampy solarne. Piesi muszą na czas robót przechodzić "objazdem".

Dojście do ulicy Daszyńskiego przez ul. Armii Czerwonej, fot. bogatynia.info.pl

To zabytkowy most, jeden z niewielu, które przetrwały w naszym mieście w niezmienionej formie. Remont już się rozpoczął, a prace musza być ukończone jeszcze w tym roku. Prace wykona krakowskie konsorcjum dwóch firm: Tines Construction i Taumer za 765 tys. zł. Połowę tej kwoty pokryje Bogatynia, a połowę stanowi promesa rządowa. Wykonawcy udzialą 120 miesięcy gwarancji. W listopadzie będzie 132 rocznica uruchomienia kolei wąskotorowej w dawnej Bogatyni. - Ten most stalowy, obecnie kładka dla pieszych, stanowił przeprawę przez rzekę Miedzianka dla pociągów Saksońskiej Kolei Wąskotorowej. Linia kolejowa obsługiwała trasę z Sieniawki do Markocic, przez Bogatynię. Linia kolejowa o rozstawie torów 75 cm, z Zittau do Bogatyni otwarta została 11 listopada 1884 roku. W ostatni kurs pociąg Saksońskiej Kolei Wąskotorowej wyruszył w 1962 roku podczas kręcenia filmu fabularnego "Złoto" - możemy przeczytać w dokumentacji przetargowej. Powodem planowanego remontu jest stan techniczny obiektu. Konstrukcja stalowa uległa korozji,a pomost uległ degradacji gnilnej i pleśniowej.

Jak informują projektanci kierując się walorami historycznymi, dobrano kolorystykę kojarzoną z pierwotnym użytkowaniem obiektu – most kolei wąskotorowej. Zaprojektowany zakres remontu nie zmienia istniejącej konstrukcji – zostaje zachowany istniejący obiekt. Przywrócone zostanie natomiast należyty stan techniczny, gwarantujący dalsze bezpieczne użytkowanie obiektu, zachowując jego historyczny charakter. Most będzie oświetlany 13 lampami solarnymi.

Na ten temat pisaliśmy: 

Podziel się ze znajomymi!

W celu zapewnienia jak najlepszych usług online, ta strona korzysta z plików cookies.

Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na używanie naszych plików cookies.