Podczas mikołajkowej sesji Rady Miejskiej wiceburmistrz ds. inwestycji Wojciech Sawicki mówił, że w wydziale inwestycji nie ma żadnych dokumentów dotyczących basenu, a jego teren jest ciągle terenem budowy. Dzień później powstała specjalna komisja do zbadania stanu inwestycji. Członkowie musieli otrzymać specjalne upoważnienia by móc prowadzić swoją kontrolę.

Kąpielisko poczas "dnia otwartego". fot. archiwum bogatynia.info.pl

Od wielu dni stan finansów gminy to temat numer jeden nowego samorządu. Wiele budżetowych wątków prowadzi do budowy otwartego kąpieliska, które miało być sztandarową inwestycją gwarantującą 4 kadencję Andrzejowi Grzmielewiczowi (vide Basen albo śmierć, piscina o muerte). Już w tym roku zakładano przychody budżetowe rzędu 1,5 mln zł, które miały wpłynąć ze sprzedaży biletów. Na razie wpływają jedynie faktury, a stan inwestycji nie jest znany. 4 dni temu podczas sesji Rady Miejskiej wiceburmistrz Wojciech Sawicki mówił, że w wydziale inwestycji nie ma żadnych dokumentów dotyczących basenu, a jego teren jest ciągle terenem budowy. Dodał, że wykonawca będzie wzywany, aby przedstawił stan budowy "na teraz" (vide "Pożar finansowy" Bogatyni! Nie ma na wypłaty). 

Zdecydowano się powołać specjalną komisję, która ma zbadać stan inwestycji. Zarządzeniem (podpisanym w zastępstwie Burmistrza Miasta i Gminy Bogatynia Wojciecha Błasiaka przez wiceburmistrz Bożenę Wojciechowską) zdecydowano o przeprowadzeniu kontroli realizacji inwestycji pod nazwą „Budowa otwartego kąpieliska w Bogatyni”. Sprawdzeniu ma podlegać prawidłowości sporządzania dokumentacji merytorycznej oraz finansowej związanej z prowadzeniem inwestycji pod nazwą „Budowa otwartego kąpieliska w Bogatyni”.

Dokonać ma tego Interdyscyplinarny Zespół Kontrolny pod przewodnictwem Wojciecha Sawickiego (zastępcy burmistrza ds. inwestycji). W skład Zespołu wchodzą pracownicy bogatyńskiego magistratu: Wojciech Sawicki (zastępca burmistrza ds. inwestycji) jako przewodniczący oraz członkowie: Janusz Michalski (naczelnik Wydziału Przygotowania Inwestycji), Joanna Zając (inspektor ds. przygotowania inwestycji), Michał Andrzejewski (inspektor ds. zamówień publicznych), Ewa Kowalczyk (inspektor ds. kontroli), Beata Skoryna (inspektor ds. kontroli) i Jagoda Zakrzewska (inspektor ds. księgowości inwestycyjnej).

Jak możemy przeczytać w zarządzeniu do zadań Zespołu należy w szczególności:s kompletowanie całości dokumentacji dotyczącej inwestycji, weryfikacja prawidłowości udzielania zamówień publicznych na: roboty podstawowe, roboty dodatkowe, roboty konieczne realizowanych w toku inwestycji oraz ustalenie kompletności i prawidłowości formalnej i merytorycznej dokumentacji związanej z inwestycją. Komisja zajmie się również oceną prawidłowości akceptacji umów podwykonawczych, zabezpieczeń należytego wykonania zadania, protokołów odbiorów, należytej reprezentacji Gminy w toku prac budowlanych oraz oceną zgodności płatności dokonywanych przez Gminę na rzecz wykonawców lub podwykonawców w relacji do zakresu wykonanych prac potwierdzonych protokołami odbioru poszczególnych etapów prac. Przeprowadzona będzie również weryfikacja kompletności korespondencji prowadzonej przez Gminę z Generalnym wykonawcą i podwykonawcami inwestycji.

Rozpoczęcie pracy Zespołu nastąpiło już 7 grudnia 2018 r., a zakończenie prac spodziewane jest do 19 grudnia 2018 r. Zmiana terminu zakończenia prac może nastąpić na uzasadniony wniosek Przewodniczącego Zespołu. Na koniec czynności kontrolnych powinien być sporządzony protokół końcowy zawierający wnioski lub zalecenia.

Zespół otrzymał również specjalne upoważnienia do wstępu do wszystkich pomieszczeń Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni oraz do wydawania wiążących poleceń wszystkim pracownikom Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni w sprawie udzielania informacji ustnych lub pisemnych na temat przedmiotu kontroli.

Podziel się ze znajomymi!

W celu zapewnienia jak najlepszych usług online, ta strona korzysta z plików cookies.

Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na używanie naszych plików cookies.