Ostatniego dnia starego roku Urząd Miasta i Gminy w Bogatyni wyłonił w przetargu nową obsługę prawną. Było to drugie zamówienie publiczne nowego samorządu. Pierwsze dotyczyło kredytu. 

[Czytaj również: Porwanie i pobicie prawnika z bogatyńskiego magistratu]

Nowy samorząd bogatyński zaczął swoje urzędowanie od szacowania wydatków oraz wymianie obsługi prawnej. Oba tematy są zapewne ze sobą powiązane. Dwa pierwsze przetargi nowej kadencji dotyczyły tych właśnie spraw i niedawno się zakończyły. 

7 milionów złotych kredytu na "połatanie" najpilniejszych wydatków (vide Kredyt na wypłaty) udzieli nam wrocławski PKO. 48 miesięcy spłaty będzie kosztowało Bogatynię ok. 400 tys. zł. Drugi przetarg dotyczył obsługi prawnej Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni oraz Bogatyńskiego Ośrodka Kultury w Bogatyni.

Już na mikołajkowej sesji Rady Miejskiej padły pytania o dwie kancelarie prawne z Warszawy za które gmina miała płacić milion złotych. Z kim prowadzimy bój prawny - pytał wówczas wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Artur Oliasz. Wiceburmistrzowie odpowiadali, że rejestr spraw sądowych w toku oraz spraw zakończonych wykazuje, że wśród tych postępowań znajduje się m.in. sprawa basenu. Jest kilkanaście też spraw innych, m.in. związane z odbudową mostów po powodzi. Według kolejnych zapowiedzi samorządowców mogą pojawić się następne. 

Zakończone w sylwestra postępowanie publiczne dotyczy świadczenia usług prawniczych poprzez wykonywanie bieżącej obsługi prawnej jednostek organizacyjnych Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni. Zadanie podzielono na 3 części. Do pierwszej części (Biuro Burmistrza, Biuro Rady Miejskiej, Wydział Organizacyjno-Prawny, Kancelaria Urzędu, Wydział Gospodarki Gruntami i Handlu, Wydział Przygotowania Inwestycji, Wydział Realizacji Inwestycji, Dział Gospodarki Zasobami Gminy) została wybrana oferta złożona przez: PR KANCELARIA - RYSZARD PIETRAS z Jeleniej Góry. Wynagrodzenie brutto ogółem (za okres 12 miesięcy) ustalono na 60 600 zł w tym miesięczne wynagrodzenie brutto – 5 050 zł. Termin realizacji – 12 miesięcy.

Dla 2 grupy jednostek (Wydział Zamówień Publicznych i Ochrony Środowiska, Wydział Komunikacji Społecznej, Wydział Funduszy Zewnętrznych, Gminne Centrum Zarządzania Kryzysowego, Samodzielne Stanowisko- Pełnomocnik Burmistrza ds. Ochrony Środowiska i Naliczania Opłat Środowiskowych, Samodzielne Stanowisko ds. Komunalnych, Wydział Finansowy, Dział Kontroli) została wybrana oferta złożona przez: Kancelarię Radcy Prawnego Mirosław Drozd ze Zgorzelca. Wynagrodzenie brutto ogółem (za okres 12 miesięcy) to 60 000 zł w tym miesięczne wynagrodzenie brutto – 5 000 zł, a termin realizacji – 12 miesięcy. 

Trzecia część zamówienia (Wydział Edukacji, Wydział Spraw Obywatelskich i Współpracy Transgranicznej, Urząd Stanu Cywilnego, Wydział BHP i P.POŻ, Główny Specjalista ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Oraz Pomocy Rodzinie, Audytor Wewnętrzny, Inspektor Ochrony Danych Osobowych, Bogatyński Ośrodek Kultury) pozostałą bez oferenta. W tej części zamówienie unieważniono. 

Podziel się ze znajomymi!

W celu zapewnienia jak najlepszych usług online, ta strona korzysta z plików cookies.

Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na używanie naszych plików cookies.