Były wiceburmistrz Bogatyni ds. inwestycji został zastępcą burmistrza w Węglińcu. Informacja została już oficjalnie potwierdzona. Jednym z nowych zadań nowego zastępcy było powołanie go do komitetu organizacyjnego „Święta Grzybów”.

 

Dominik Matelski jako wiceburmistrz Bogatyni, fot. UMiG Bogatynia

Od dawna pojawiały się informacje o powołaniu byłego, wieloletniego wiceburmistrza Bogatyni na podobne stanowisko w Węglińcu. W węglinieckim Biuletynie Informacji Publicznej poszerzenie składu kierownictwa urzędu uzupełniono 6 lutego br., ale powołanie dokonane było miesiąc wcześniej. Burmistrz Mariusz Wieczorek swoim pierwszym zarządzeniem w tym roku z dniem 07 stycznia 2019r. powołał Dominika Przemysława Matelskiego na stanowisko Zastępcy Burmistrza Gminy i Miasta Węgliniec. W Bogatyni Dominik Matelski zostało odwołany z funkcji niemal rok temu (vide Dominik Matelski odwołany, jest nowy zastępca). Swoją funkcje pełnił od grudnia 2006 roku, od wygranych wyborów pierwszej kadencji Andrzej Grzmielewicza. Wiosną ubiegłego roku pojawiły się informacje o zatrzymaniu byłego wiceburmistrza (CBA zatrzymało wiceburmistrza Dominika M., Grozi 3, 5 i 10 lat, zabezpieczono majątek wiceburmistrza).

"Powołanie powoduje nawiązanie stosunku pracy na okres kadencji Burmistrza Gminy i Miasta Węgliniec w Urzędzie Gminy i Miasta w Węglińcu (...)" - możemy przeczytać w zrządzeniu. Stosunek pracy w pełnym wymiarze czasu pracy na czas nieokreślony, ale ustaje po wygaśnięciu mandatu burmistrza Wieczorka, również - jeśli by to nastąpiło - przed końcem kadencji.

Czym dokładnie będzie zajmował się Domini Matelski? Reguluje to kolejne zarządzenie burmistrza. Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta odpowiada za prawidłową realizację przydzielonych zadań, a w szczególności za:

  1. rozwój gospodarki komunalnej i usług komunalnych,
  2. gospodarkę lokalową i mieszkaniową,
  3. utrzymywanie i rozwijanie bazy dla działalności sportowej i rekreacyjnej oraz stwarzanie warunków dla prowadzenia takiej działalności,
  4. utrzymanie obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych,
  5. zapewnienie ładu przestrzennego w mieście i gminie,
  6. gospodarkę gruntami, w tym zasobem gruntów Skarbu Państwa, ochronę i rekultywację gruntów oraz tworzenie komunalnego zasobu terenów budowlanych,
  7. przyjmowanie mieszkańców w sprawach skarg i wniosków,
  8. racjonalna gospodarkę w lasach niepaństwowych,
  9. sprawowanie administracji w zakresie łowiectwa,
  10. gospodarkę wodno - melioracyjną i przeciwpowodziową,
  11. podejmowanie przedsięwzięć na rzecz ochrony środowiska, ochrony przyrody, zagospodarowania surowców wtórnych, zapewnienie należytej gospodarki zasobami wodnymi, rozwój zieleni miejskiej,
  12. nadzór nad właściwym przygotowaniem i przebiegiem powierzonych procesów inwestycyjnych w ramach gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, w tym zapewnienie właściwego projektowania i wykonawstwa,
  13. ochronę przeciwpożarową,
  14. budowę, modernizację i utrzymanie dróg gminnych.

W ramach ww. zakresu kompetencji i obowiązków Zastępca Burmistrza określa zadania oraz bezpośrednio kieruje i nadzoruje ich realizację poprzez: Kierownika Wydziału Infrastruktury Komunalnej, Ochrony Środowiska i Gospodarki Nieruchomościami, Dyrektora Zakładu Usług Komunalnych.

W celu zapewnienia jak najlepszych usług online, ta strona korzysta z plików cookies.

Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na używanie naszych plików cookies.