fot. Baranowski JanuszW dniu 5 lipca grupa z BOG-TUR wybrała się na zdobycie Oldrichowskiej vrchoviny Śpicaka 724m n.p.m. , który leży w Górach Izerskich po czeskiej stronie

Jest największą górą Grzbietu Oldrzychowskiego, wokół jej wierzchu rozciąga się narodowy rezerwat przyrody. Teren ten jest nadzwyczajnie skalisty i porośnięty bukowym i mieszanym lasem. Znajdują się tutaj także resztki starych podkopów na łyszczyk-muskowit, minerał stosowany w przemyśle.

Wyruszyliśmy o 8.00 z pod LO, przeszliśmy przez Markocice, Hermanice, Detrichov i dalej duktem leśnym do zielonego szlaku. Idąc tą drogą doszliśmy do żółtego szlaku, który poprowadził nas na sam szczyt. Widok z góry był trochę ograniczony przez wysokie drzewa ale i tak był piękny. Chwila na zdjęcia i poszliśmy dalej żółtym szlakiem do miejsca zejścia się z zielonym, którym powędrowaliśmy dalej podziwiając po drodze niesamowite formacje skalne. Trasa powiodła nas do Albrechtic, tutaj w pobliskiej restauracji przybiliśmy pieczątki w naszych książeczkach turystycznych. Z Albrechtic pomaszerowaliśmy niebieskim szlakiem do Hermanic i dalej do Bogatyni. Całkowita długość trasy wyniosła 32 km.

Rajd ten uważam za bardzo udany bo w końcu udało nam się zdobyć tą górę , zimowa próba się nie powiodła a ponadto jest to kolejny ze stu szczytów, który musieliśmy zdobyć na Odznakę Sudeckiego Włóczykija, następne przed nami.

Relację spisała Pikulska Bogusia a zdjęcia zrobił Baranowski Janusz.