fot. Bogusia PikulskaWędrówki z BOG-TUR, relacja z XVI Międzynarodowego Rajdu Górskiego Euroregionu Nysa „Karkonosze 2014”

W dniu 2 października grupa BOG-TUR wzięła udział w rajdzie górskim, start nastąpił z Białego Jaru w Karpaczu, podzieleni na grupy wyruszyliśmy wyznaczonymi trasami podziwiać piękno Karkonoszy. Tego dnia pogoda nas nie rozpieszczała dlatego też idąc zielonym szlakiem do Polany potem przez Pielgrzymy i dalej Ścieżką nad Reglami nie mogliśmy cieszyć się widokami Gór Olbrzymich. Nocleg zaplanowany mieliśmy w ”Odrodzeniu” , to przytulne schronisko bardzo nam się spodobało, miła atmosfera ład i porządek panujący w nim mile nas zaskoczył więc polecamy je wszystkim.

O godzinie 19.00 odbył się konkurs wiedzy turystyczno-krajoznawczej dla nas pomyślnie zakończony, zdobyliśmy I miejsce (240 punktów). Mamy ogromny potencjał wiedzy, którym dzielimy się z nowymi uczestnikami i miłośnikami gór.

„Wobec piękna gór czuje, że On jest”

J.P. II

W piątek powitało nas przejrzyste niebo, prawdziwa jesienna pogoda i urok szlaków naszych sąsiadów na trasie Przełęcz Karkonoska – bouda U Bileho Labe- Lucni bouda-Śnieżka. Po zjedzeniu posiłku i zrobieniu zdjęć udaliśmy się na nocleg do schroniska PTTK „Strzecha Akademicka”.

Kolejny dzień ze „Strzechy Akademickiej” powędrowaliśmy do Kotła Białego Jaru, który jak się okazało nie jest kotłem polodowcowym tylko niszowym niwalnym, na jego terenie pod lawiną śniegu zginęło 19 osób. Z Białego Jaru udaliśmy się na Kopę ( 1325 m n.p.m.) a potem do Śląskiego Domu skąd podziwialiśmy piękną Koronę Sudetów -Śnieżkę ( 1603 m n.p.m.). Po krótkim odpoczynku poszliśmy żółtym szlakiem do malowniczo położonego schroniska PTTK „Nad Łomniczką”. Tu zjedliśmy ciepły posiłek i udaliśmy się do schroniska PTTK „Bacówki” w Karpaczu na zakończenie rajdu.

Dla nas był to udany rajd w klasyfikacji generalnej zajęliśmy II miejsce, I miejsce na trasie nr.2, III miejsce w konkursie krajoznawczym, bogaci o nowe doświadczenia i upojeni pięknem gór chórem dziś mówimy, że na XVII Rajd Karkonoski powrócimy i jeszcze Wam zaśpiewamy „Są takie miejsca na ziemi do których wraca się zawsze z ogromną radością i sentymentem”. Znajomych z rajdu pozdrawiamy!

Relację spisał Janusz Baranowski a zdjęcia zrobiła Bogusia Pikulska.