Firmy z Krakowa będa remontować kładkę przy ulicy Armii Czerwonej. Remont dawnej przeprawy dla kolejki wąskotorowej oszacowano pierwotnie na ok. 900 tys. zł

fot. bogatynia.info.pl

Trzech wykonawców zgłosiło sie do przetargu na odbudowę kładki stalowej dwuprzęsłowej przy ul. Armii Czerwonej w Bogatyni: z Krakowa, Oławy i Piechowic. Wybrano krakowskie konsorcjum dwóch firm: Tines Construction i Taumer. Cena zaproponowana przez wybrane firmy jest niższa od zaplanowanej. Za remont zapłacimy 765 tys. zł, wykonawcy udzialą także 120 miesięcy gwarancji. Według planów odbudowa kładki ma zostać sfinansowana z środków własnych gminy (kwota 251 969 zł) i środków z dotacji z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (promesa w kwocie 640 000 zł). 

Obecna kładka dla pieszych, stanowił przeprawę przez rzekę Miedzianka dla pociągów Saksońskiej Kolei Wąskotorowej. Linia kolejowa obsługiwała trasę z Sieniawki do Markocic, przez Bogatynię. Linia kolejowa o rozstawie torów 75 cm, z Zittau do Bogatyni otwarta została 11 listopada 1884 roku. W ostatni kurs pociąg Saksońskiej Kolei Wąskotorowej wyruszył w 1962 roku podczas kręcenia filmu fabularnego "Złoto" - możemy przeczytać w dokumentacji przetargowej. 

Powodem planowanego remontu jest stan techniczny obiektu. Konstrukcja stalowa uległa korozji,a pomost uległ degradacji gnilnej i pleśniowej. Jak informują projektanci kierując się walorami historycznymi, dobrano kolorystykę kojarzoną z pierwotnym użytkowaniem obiektu – most kolei wąskotorowej. Zaprojektowany zakres remontu nie zmienia istniejącej konstrukcji – zostaje zachowany istniejący obiekt. Przywrócone zostanie natomiast należyty stan techniczny, gwarantujący dalsze bezpieczne użytkowanie obiektu, zachowując jego historyczny charakter. Most będzie oświetlany 13 lampami solarnymi.

Na ten temat pisaliśmy: 

Podziel się ze znajomymi!

W celu zapewnienia jak najlepszych usług online, ta strona korzysta z plików cookies.

Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na używanie naszych plików cookies.