GNaszym celem była średniowieczna twierdza Wothanburg-Curia Vitkov, fot. Bogusia PikulskaW dniu 27 sierpnia o godzinie 11.00 spod LO piechurzy z sekcji BOG-TUR wyruszyli na szlak. Naszym celem była średniowieczna twierdza Wothanburg-Curia Vitkov znajdująca się nad miejscowością Horni Vitkov w Czechach

Ten interesujący obiekt wybudowała przed kilku laty grupa entuzjastów .Kilka razy w roku są tu organizowane pokazy zdobywania twierdzy i ćwiczeń rzymskich legionistów. Częścią zwiedzania obiektu jest też średniowieczna osada rzemieślnicza, gdzie odbywają się pokazy różnych rzemiosł i takie pokazy zorganizowano w ten weekend.

Trasa rajdu wiodła wzdłuż ogródków działkowych na Jasną Górę, chwila odpoczynku i wspólne zdjęcia przy pomniku poległych mieszkańców. Dalej w lewo drogą szutrową przez las tzw.” szlakiem przemytników”. Nie wiadomo kiedy przekroczyliśmy granicę państwa a po wyjściu z lasu ukazał nam się przepiękny widok na naszą Bogatynię i nie tylko. Górująca na wzgórzu osada Vitkov robiła nie mniejsze wrażenie. Po dotarciu do celu , kupieniu biletów wstępu (dla nas zniżka 50%) w cenie 40 kc podziwialiśmy toczące się walki żołnierzy w przepięknych strojach, zapoznaliśmy się z techniką tkania ,wyrobem broni a także za zgodą gospodarzy skorzystaliśmy z ich ogniska i upiekliśmy kiełbaski .W drodze powrotnej zwiedziliśmy Graniczny Wierch (Lysy Vrch) 642 m n.p.m., tam od wielu lat na rozległej łące znajduje się kilka czeskich elektrowni wiatrowych a także ruiny wiatraka z 1830 roku. Stamtąd niebieskim szlakiem zeszliśmy do wsi Hermanice gdzie przeszliśmy granicę i dotarliśmy do Markocic.W drodze powrotnej odwiedziliśmy Dom Ludowy obecnie po remoncie Multifunkcyjne Centrum Trójstyku, w którym odbywały się koncerty zespołów ludowych.

Z pieśnią na ustach „o mój rozmarynie„ wróciliśmy do domów.