"Widzę sporą szansę, że w tej kadencji" - odpowiada Patryk Wild, radny Sejmiku Województwa Dolnośląskiego, pytany kiedy kolej wróci do Bogatyni. Kadencja kończy się w 2023 roku. 

 

Czytelnicy przysyłają do nas dowody korespondencji z radnym Patrykiem Wildem, który zapewnia o "sporej szansie" na powrót kolei do Bogatyni. Takich rozmów jest już kilka. W jednej z nich radny opowiada, że do Bogatyni mógłby jeździć pociąg hybrydowy - nasze miasto miałoby być jedną z głównych destynacji. Wszystko zależy od ceny takiego pociągu. Na brakujące tory też już jest podobno plan. Pociągi na Dolnym Śląsku mają docierać prawie do wszystkich miast dolnośląskich - taki jest właśnie plan ogłoszony przez Patryka Wilda, radnego Bezpartyjnych Samorządowców, przewodniczącym Komisji Polityki Rozwoju Regionalnego i Gospodarki w Sejmiku Województwa Dolnośląskiego.

20 lat temu (3 kwietnia) podjęto decyzję o likwidacji połączenia kolejowego do Bogatyni. Bogatynia nie była jedyną ofiarą cięć kolejowych. W tym samym czasie zlikwidowano 31 odcinków linii dla ruchu pasażerskiego. Kolej normalnotorowa kursowała w Bogatyni od lat 50-tych XX w. W latach 80-tych odprawiany był stąd pociąg bezpośredni do Warszawy Wschodniej. Pociągi kursowały również do Białegostoku. Faktycznie dokładnie 3 kwietnia 2000 roku podjęto decyzję o zamknięciu linii kolejowej ruchu pasażerskiego na odcinku Bogatynia - Mikułowa. To był koniec sięgającej kilkudziesięciu lat tradycji przewozów pasażerskich. Dziś tory niszczeją, a budynki straszą. Od czasu zamknięcia pojawiały się niemrawe pomysły czasowego wskrzeszenia ruchu pasażerskiego - np. uruchomienia pociągu turystycznego przejeżdżającego przez strefę przygraniczną trzech państw na terenie historycznej Żytawy. Miała to być tzw. pętla zatońska - rozpoczynająca się i kończąca na przystanku Zatonie (Bogatynia).

Podziel się ze znajomymi!

W celu zapewnienia jak najlepszych usług online, ta strona korzysta z plików cookies.

Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na używanie naszych plików cookies.