Coraz częściej słyszy się o oszustwach „na pracownika banku”. Niestety, ofiarą takiego procederu padła niedawno 44-letnia mieszkanka powiatu, która straciła 25 tysięcy złotych. Policjanci ze Zgorzelca ponownie apelują o ostrożność i przypominają, że bank nigdy nie prosi o przelewanie pieniędzy na inne rachunki.

Fot. archiwum 

Do kobiety zadzwonił mężczyzna, który podał się za konsultanta banku. Mówił z wyraźnym, wschodnim akcentem. Poinformował ofiarę, że jej pieniądze są zagrożone i aby je ochronić, musi je natychmiast przelać na „bezpieczny rachunek”. Cały czas pozostając na linii, 44-latka postępowała zgodnie z jego instrukcjami. Oszust nakłonił ją również do zainstalowania nieznanej aplikacji oraz przekazania kodów autoryzacyjnych.

W pewnym momencie na konto kobiety wpłynęło 80 tysięcy złotych pochodzących z kredytu, który oszuści zaciągnęli na jej dane. Fałszywy konsultant polecił jej „anulować” ten przelew, a także podkreślił, że nie wolno jej informować o transakcjach pracowników banku, ponieważ sprawa jest objęta śledztwem.

To właśnie ten ostatni element wzbudził podejrzenia 44-latki. Zakończyła połączenie i natychmiast zadzwoniła na infolinię swojego banku. Wtedy dowiedziała się, że padła ofiarą przestępstwa. Na szczęście, dzięki szybkiej reakcji, udało się w porę zablokować kredyt w wysokości 80 tysięcy złotych, ale 25 tysięcy, które kobieta przelała, przepadło.

"Pracownicy banku czy policjanci nigdy nie proszą o przelewanie pieniędzy na inne 'bezpieczne' konta" – podkreśla nadkomisarz Agnieszka Goguł, Oficer Prasowy Komendanta Powiatowego Policji w Zgorzelcu.

Jak się chronić przed oszustami?

Policja przypomina, jak ważne jest zachowanie czujności. Oto kilka kluczowych zasad bezpieczeństwa: bank nigdy nie prosi o przelewanie pieniędzy na inne konta. To najczęstsza i najbardziej oczywista oznaka oszustwa. Nie podawaj przez telefon kodów BLIK, PIN-ów, haseł ani danych autoryzacyjnych. Nie instaluj aplikacji na prośbę nieznajomej osoby. Zawsze weryfikuj rozmówcę. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, rozłącz się i zadzwoń na oficjalną infolinię banku.

Pamiętaj, Twoja czujność może uchronić Cię przed utratą oszczędności. Podziel się tą wiedzą z rodziną i znajomymi, zwłaszcza z osobami starszymi, które mogą być bardziej podatne na tego typu oszustwa. W przypadku podejrzanych telefonów, skontaktuj się z bankiem lub zadzwoń pod numer alarmowy 112.

Podziel się ze znajomymi!

W celu zapewnienia jak najlepszych usług online, ta strona korzysta z plików cookies.

Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na używanie naszych plików cookies.