Samorządowcy w w pobliskiej Żytawie postanowili nadać miastu nowe logo oraz hasło reklamowe
"Zittau - die Reiche" w wolnym tłumaczeniu to bogata Żytawa. Odniesienie do bogactwa ma łączyć bogatą historię miasta z bogactwem teraźniejszości - niekoniecznie tym materialnym.
Niegdyś Żytawę nazywano bogatą ze względu na "bogactwo" pochodzące z handlu suknem i chociaż czasy materialnego bogactwa sprzed wieków to przeszłości Żytawa nadal jest dziś bardzo bogata. "Żytawa ma wiele do zaoferowania" - powiedział burmistrz Arnd Voigt na jednej z konferencji dotyczącej wprowadzenia nowego logo - "miasto jest bogate w skarby sztuki, kultury i historii, jest bogate w jakości życia, możliwości i perspektyw edukacyjne dla naszych europejskich sąsiadów. Żytawa jest wciąż bogata i pod tą nazwą będziemy prowadzić aktywnie marketing w mieście już teraz."
Logo to litera "Z" z pierwszej nazwy miasta wystylizowana na łączące się fragmenty tkanin - jako symbol silnego przemysłu włókienniczego sprzed lat. Pięć agencji reklamowych rywalizowało o możliwość wyboru ich projektu. Wygrała drezdeńska firma. Niedawno zasady używania nowego logo zostały również ustalone przez radnych Żytawy. Osoby odpowiedzialne za marketing w Żytawie, zdają sobie sprawę że nowy znak graficzny i hasło mogą być kontrowersyjne, ale ważne żeby się wyróżnić i być zapamiętanym. A wam jak sie podoba nowe logo naszego partnerskiego miasta?