Od 1 lipca 2013 roku rozpoczął się okres, w którym samorządy przejmują obowiązki związane z nowym system gospodarki odpadami komunalnymi. Bogatynia jest trochę spóźniona
"W związku z ustawowymi zmianami miasta i gminy pobierają tzw. opłatę śmieciową zgodnie z danymi zawartymi w deklaracji. W zamian za wniesioną opłatę samorządy zapewniają swoim mieszkańcom wywóz odpadów komunalnych. Poniżej podajemy szczegółową informację na temat rachunku bankowego, na który należy dokonywać wpłat. Pamiętajmy, pierwszą opłatę należy wnieść najpóźniej do 31 lipca 2013 roku" informuje UMiG Bogatynia na swojej stronie internetowej.
Wpłaty z tytułu „opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składane przez właścicieli nieruchomości” należy dokonywać na rachunek Gminy Bogatynia (dane do przelewu: Gmina Bogatynia, ul. Daszyńskiego 1, 59-920 Bogatynia. Numer rachunku bankowego na który należy dokonywać wpłat: 89 1020 2137 0000 9202 0149 0457 PKO Bank Polski I Oddział w Bogatyni).
W tytule przelewu należy podać: imię i nazwisko właściciela nieruchomości lub nazwa podmiotu, adres nieruchomości zgodnie z danymi podanymi w deklaracji o wysokości opłaty za wywóz odpadów komunalnych (15 zł za tzw odpady mieszane i 7,50 zł za posegregowane) oraz nazwę miesiąca, za który dokonywana jest opłata.
W Bogatyni ogłoszono "przetarg śmieciowy" na początku czerwca br. Oferty można składać do 16 lipca, tym samym rewolucja zacznie się u nas trochę później niż zakłada ustawa. Do tego czasu nadal wywozem śmieci zajmuje się Gminne Przedsiębiorstwo Oczyszczania. Nowe zamówienie obowiązywać będzie od 01 sierpnia 2013 roku i potrwa do 31 grudnia 2014 roku. Wartość prac oszacowano na ok 4,2 mln zł (bez VAT).