Pomysłodawcą Punktu jest Fundacja w Służbie Wsi we Wrocławiu oraz Stowarzyszenie Pegaz w Jeleniej Górze.
CO PROPONUJE PUNKT INFORMACJI PRAWNEJ I OBYWATELSKIEj?I. PORADY W SPRAWACH:
• świadczeń socjalnych, pomocy społecznej
• świadczeń z ubezpieczenia społecznego
• zatrudnienia i bezrobocia
• mieszkaniowych
• rodzinnych
II. UDZIELANIE INFORMACJI W ZAKRESIE:
• sprawy konsumenckie
• stosunki międzyludzkie
• kontakty z urzędami i sądami
• prawo pracy
Doradca po zapoznaniu się z zakresem sprawy, we współpracy z osobą zainteresowaną, określa istotę problemu a następnie udziela porady bądź informacji. W sprawach trudnych jest możliwość uzyskania porady radcy prawnego.
PORADA OBYWATELSKA
• wyszukanie różnych możliwości rozwiązania sprawy, z którą przyszedł obywatel
• analiza możliwych rozwiązań i ich konsekwencji
• wsparcie klienta w dokonaniu wyboru sposobu postępowania z poszanowaniem jego samodzielności w podejmowaniu decyzji
• w zależności od potrzeb sporządzenie wspólnie z klientem planu działania
INFORMACJA OBYWATELSKA
• wskazanie specjalisty, instytucji lub organizacji właściwej do załatwienia sprawy
• wyjaśnienie obowiązującego trybu postępowania i podstawowych pojęć
• wskazanie przepisów mających zastosowanie w sytuacji klienta
Punkt Informacji Prawnej i Obywatelskiej jest czynny w każdą 2 i 3 środę miesiąca w godzinach 13:00 – 16:00, porad udziela doradca Łukasz Olech. Kontakt telefoniczny: 600 107 036.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora, Poddziałanie 5.4.2 Rozwój dialogu obywatelskiego.
Źródło: Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy w Bogatyni im. Polskich Noblistów