Dzisiaj zniknął uskok przy bramie kopalnianej na drodze wojewódzkiej w stronę Zgorzelca. Lana jest warstwa ścieralna, ale finalnie remont przedłuży się do końca sierpnia br.

 

Znika znienawidzony uskok, fot. bogatynia.info.pl

Ponownie wprowadzono miejsciową sygnalizację świetlną. Spowodowane jest to wylewaniem tzw. warstwy ścieralnej. Remont remont dróg wojewódzkich nr 352 i 354 w Bogatyni w ramach zadnia w ramach partnerskiego projektu pn. „Modernizacja dróg wojewódzkich nr 354 na odcinku Turoszów - Sieniawka i nr 352 na odcinku Zatonie-Bogatynia wraz z ulicą Schrammstraße w Zittau”potrwa końca sierpnia br. 

- (...) odpowiadając na  pytania informuję, że Wykonawca - zgodnie z umową -  ma termin na wykonanie prac dla w/w zadania do dnia 31.08.2019 r. Przedłużony termin spowodowany został problemami, które w trakcie Wykonawca napotkał w trakcie realizacji, a  których nie można było wcześniej przewidzieć. Dotyczyły one  konieczności wymiany, na niektórych odcinkach drogi, nienośnego podłoża gruntowego pod konstrukcją drogi. Dodatkowo, przed rozpoczęciem prac drogowych w ciągu ulicy Daszyńskiego (od ul. Kurzańskiej do ul. Pocztowej) konieczna była wymiana sieci wodociągowej, która była w złym stanie technicznym - odpowiada na nasze pytanie Leszek Loch Dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu.

- Prace drogowe na drodze DW354 dobiegają końca, lecz mimo kończącego się zakresu pozostałych do wykonania prac,  Zamawiający nie planuje wcześniejszego formalnego oddania do użytkowania wymienionej drogi. Warunki kontraktu obejmują łącznie remont dróg DW352 oraz DW354. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest prowadzić prace budowlane przy utrzymywaniu ruchu drogowego - dodaje dyrektor Loch.

20190424 151131

Wylewają warstwę ścieralną, fot. bogatynia.info.pl


DSDiK odniosła się również do wyfrezowanego uskoku, który dzisiaj był zalewany asfaltem. - Na drodze DW352, w okolicy bramy do zakładu PGE KWB Turów,  ok. 4 cm uskok na górnej warstwie jezdni spowodowany jest technologią prowadzenia robót.  W kolejnym etapie prac nastąpi dowiązanie bitumicznej warstwy ścieralnej jezdni. Miejsce, które opisano jest odpowiednio oznakowane oraz widoczne przy dopuszczalnej prędkości 40 km/h na tym odcinku. Wyniesione oznakowanie w terenie jest zgodne z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu na czas robót - odpowiada nam Leszek Loch.

- Jednocześnie informuję, że Wykonawca robót - zgodnie z harmonogramem prac - planuje w 17 - 18 tygodniu kwietnia br. prowadzić prace związane z układaniem górnej warstwy jezdni, co spowoduje  dyskomfort  podróżnych w tym miejscu - dodaje dyrektor.

Podziel się ze znajomymi!

W celu zapewnienia jak najlepszych usług online, ta strona korzysta z plików cookies.

Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na używanie naszych plików cookies.