W najnowszym wydaniu pisma modowego "Vogue" ukazał się artykuł o bogatyniance - właścicielce marki, której "chodzi nie tylko o modę".

Logo Vogue, dom. publ.

Polskie marki, którym chodzi nie tylko o modę (cały tekst pod linkiem) to artykuł autorstwa Marcina Różyca. Tekst ukazał się w najnowszym wydaniu pisma "Vogue". Możemy w nim przeczytać o czterech polskich markach odzieżowych, dla których "ubrania i dodatki są pretekstem do opowieści o ideach, poglądach, do sprzeciwu i tęsknoty". Wśród nich firma White Flag, którą założyła Katarzyna Bura - urodzona w Bogatyni absolwentka Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Zielonogórskiego.

- Urodziła się w Bogatyni. Jej dziadek i ojciec byli górnikami. Jedną z najcenniejszych rzeczy są dla Katarzyny uniformy robocze jej przodków, które według taty projektantki nadają się do noszenia tylko pod ziemią. Na wyrafinowaną estetykę White Flag wpłynęły ubrania, które należą do niedostępnego, podziemnego i brudnego świata ciężkiej pracy - możemy przeczytać w artykule. 

Nazwa marki White Flag (z ang. biała flaga) odwołuje się do "twórczej kapitulacji".  Jak możemy przeczytać w artykule "sygnalizuje rezygnację z walki o miejsce na rynku mody popularnej oraz luksusowej. White Flag nie chce lansować czy powielać najnowszych tendencji, nie chce produkować odzieży sezonowej, rzeczy do szybkiego zużycia. Sięga za to do rdzenia mody – do jej robotniczego dziedzictwa, którego źródło bije gdzieś pod ziemią (...). 

„Vogue” [jak podaje Wikipedia] to amerykański magazyn o modzie i stylu życia skierowany do kobiet. Czasopismo wydawane jest od końca XIX wieku i obecnie na świecie dostępne w 24 lokalnych wersjach. W periodyku ukazują się także artykuły dotyczące życia gwiazd, sztuki czy polityki. Vogue uważany jest za najważniejsze kobiece pismo w świecie mody. 

Podziel się ze znajomymi!

W celu zapewnienia jak najlepszych usług online, ta strona korzysta z plików cookies.

Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na używanie naszych plików cookies.