Stowarzyszenie Sekcja Turystyki Rekreacyjnej "Bog-Tur" wybrała się na kolejną wycieczkę tym razem na górę Ještéd w Czechach.

22.7.2023 z Bogatyni do Liberca dojechaliśmy transportem Euroregionu Nysa i na bilet Euroregionu, obowiązujący w strefie "Zvon". Pogoda zapowiadała się wyśmienita i dopisywała nam cały dzień. Start rozpoczęliśmy od dolnej stacji kolejki linowej, która obecnie jest w przebudowie. Szlakiem niebieskim ruszyliśmy w górę. W cieniu drzew podążaliśmy ostro na szczyt. Odcinek co prawda nie długi tylko 3,5 km ale bardzo wyczerpujący. Przez korony drzew co chwilę ukazywała nam się kopuła wieży z restauracją i masztami RTV na Ještéd. To jest najwyższy szczyt Grzbietu Ještědzkiego liczący 1012 m n.p.m. Ze szczytu podziwialiśmy piękną panoramę gór. Widoczność była tak dobra, że widać było kominy naszej elektrowni. Po przybiciu pieczątek oraz zrobieniu zdjęć i chwili wytchnienia ruszyliśmy w drogę powrotną do Bogatyni. Czerwony szlak doprowadził nas do rozdroża, gdzie zmieniliśmy szlak na niebieski. Ten doprowadził nas do kolejnego szczytu Cérna Hora 811 m n.p.m. Kiedy dotarliśmy do Chrastavy postanowiliśmy zwiedzić ciekawy rynek oraz Kościół pod wezwaniem św. Wawrzyńca, górujący nad miastem. Dalsza droga przebiegała wśród alejki drzewek owocowych i nas zaprowadziła do stadniny koni. W stanie koni w Vysokej odbywały dni muzyki Country. Bardzo dużo miłośników takiej świetnej zabawy przyjechało z wielu różnych odległych miejsc świata. Do Bogatyni dotarliśmy około 21:00 wieczorem. Cali i szczęśliwi przeszliśmy 37 km.