fot. Franciszek Romaniak/Janusz BaranowskiW dniu 3 sierpnia grupa BOG-TUR wraz ze znajomymi rowerzystami z Radomia wybrała się na wycieczkę w Karkonosze

Celem naszym były dwie góry, Księża Góra (628 m n.p.m.) oraz Śnieżka (1602 m n.p.m.). Pierwszej z nich nie udało się nam zdobyć ponieważ jest w trakcie remontu (żółta kartka dla właściciela obiektu za brak informacji w internecie). Druga z gór na szczęście została przez nas zdobyta.

Wyruszyliśmy z pod Świątyni Wang w Karpaczu niebieskim szlakiem na tzw. Polanę. Tu po krótkim odpoczynku rozbiliśmy się na dwie grupy, jedna poszła dalej niebieskim szlakiem przez schroniska Samotnia, Strzecha Akademicka a druga wspięła się zielonym szlakiem nad Kocioł Wielkiego Stawu dochodząc do czerwonego szlaku. Piękne widoki po drodze zapierały dech w piersiach. Obie grupy zeszły się na czerwonym szlaku pod tzw. Spaloną Strażnicą i dalej poszliśmy razem prosto na Śnieżkę. Krótki odpoczynek w pobliskiej restauracji, sesja zdjęciowa i z powrotem na dół przez Dom Śląski, gdzie zjedliśmy obiad i razem zeszliśmy czarnym szlakiem tzw. Śląską Drogą przez Kopę (1377 m n.p.m.) na dolną stacje wyciągu. Tu czekał na nas autobus, którym zmęczeni (upał +35 stopni) ale zadowoleni wróciliśmy do domów.

Serdeczne pozdrowienia dla grupy ze Stowarzyszenia „Nasze Opolno Zdrój‘’,którą spotkaliśmy na szlaku pod Śnieżką.