Jakie wykonano roboty oraz jaki jest harmonogram prac związanych uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie otwartego basenu miejskiego w Bogatyni? Poniżej przedstawiamy wyjaśnienia wydziału Przygotowania i Realizacji Inwestycji.

 

Informacje zostały przygotowane celem udzielenia odpowiedzi na interpelację przewodniczącego Rady Miejskiej w Bogatyni Artura Oliasza. 

I. Wykonane prace:

1) W związku z wydanym przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Zgorzelcu Postanowieniem nr 56/2019 z dnia 20.12.2019 r. wstrzymującym prowadzone roboty budowlane i nakładającym na Gminę Bogatynia obowiązek dostarczenia w terminie do dnia 30.06.2021 r. stosownych dokumentów celem doprowadzenia prac budowlanych polegających na „Budowie otwartego basenu miejskiego w Bogatyni” do stanu zgodnego z prawem w wyniku postępowania przetargowego w dniu 30.07.2020 r. zawarto umowę z pracownią projektową „APA Arches” z siedzibą w Poznaniu na wykonanie inwentaryzacji wykonanych robót i dokumentacji projektowej budowy otwartego basenu miejskiego przy ul. Kąpielowej w Bogatyni.

2) W trakcie prac inwentaryzacyjnych wykonanej inwestycji projektanci stwierdzili, że fragment sieci kanalizacji deszczowej obsługującej obiekt basenu przebiega przez działkę nr 17/2 AM4 obr. II będącej własnością Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa zwanym dalej KOWR.

3) W dniu 02.10.2020 r. projektant wystąpił w imieniu Gminy Bogatynia do KOWR-u z prośbą o wyrażenie zgody na dysponowanie ww. działką na cele budowlane. W odpowiedzi KOWR wyjaśnił, że jedyną możliwością uzyskania prawa do dysponowania nieruchomością jest nieodpłatne nabycie tej działki przez gminę.

4) Projektant w dniu 28.10.2020 r. przedłożył w PINB w Zgorzelcu kompletny projekt budowlany budowy basenu przy ul. Kąpielowej celem jego zatwierdzenia i uzyskania zgody na wznowienie prac budowlanych.

5) W dniu 08.12.2020 r. PINB w Zgorzelcu Postanowieniem nr 122/2020 nałożył na Gminę Bogatynia obowiązek uzupełnienia przedłożonej dokumentacji budowy otwartego basenu miejskiego o oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane uzupełnione o wszystkie działki objęte ww. opracowaniem, w tym ww. dz. nr 17/2 AM4 obr. II.

6) W związku z powyższym niezwłocznie podjęto działania w kierunku nieodpłatnego przekazania ww. działki na rzecz Gminy Bogatynia. W tym celu wykonano następujące czynności: w dniu 18.12.2020 r. został opracowany operat szacunkowy dla przedmiotowej działki, następnie 30.12.2020 r. Rada Miejska w Bogatyni podjęła uchwałę nr L/330/2020 w sprawie nieodpłatnego nabycia przez Gminę Bogatynia ww. nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Skarbu Państwa. W dniu 08.01.2021 r. Gmina Bogatynia wystąpiła z wnioskiem do KOWR-u o nieodpłatne przekazanie nieruchomości gruntowej położonej przedmiotowej działce. Obecnie nadal trwa procedowanie w tej sprawie z wnioskiem do KOWR-u o nieodpłatne przekazanie nieruchomości gruntowej położonej przedmiotowej działce. Obecnie nadal trwa procedowanie w tej sprawie.

II. Harmonogram planowanych prac związanych z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie otwartego basenu miejskiego w Bogatyni przy ul. Kąpielowej:

1. Nieodpłatne nabycie przez Gminę Bogatynia dz. nr 17/2 AM4 obr. II stanowiącej własność Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa - brak możliwości określenia terminu.

2. Niezwłocznie po nieodpłatnym nabyciu przez Gminę Bogatynia ww. działki złożenie do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Zgorzelcu oświadczenia burmistrza o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane uzupełnionego o działkę nr 17/2 AM4 obr.II.

3. Wydanie przez PINB w Zgorzelcu postanowienia o naliczeniu opłaty legalizacyjnej.

4. Wniesienie opłaty legalizacyjnej lub wystąpienie do Wojewody Dolnośląskiego z wnioskiem o rozłożenie jej na raty, odroczenie terminu płatności lub o jej umorzenie.

5. Wydanie przez PINB w Zgorzelcu decyzji zatwierdzającej przedłożony projekt budowy otwartego basenu miejskiego i zezwalającej na wznowienie prac budowlanych.

6. Zabezpieczenie środków w budżecie na realizację zadania oraz wielobranżowy nadzór inwestorski.

7. Przeprowadzenie postępowania udzielenia zamówienia publicznego na wybór wykonawcy zadania oraz wielobranżowego nadzoru inwestorskiego.

8. Podpisanie umowy z wykonawcą i inspektorami nadzoru inwestorskiego.

9. Realizacja robót budowlanych w oparciu o harmonogram terminowo-rzeczowo-finansowy.

10. Pozyskanie pozwolenia na użytkowanie.

Podziel się ze znajomymi!

W celu zapewnienia jak najlepszych usług online, ta strona korzysta z plików cookies.

Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na używanie naszych plików cookies.