Kraj Liberecki chce przyciągnąć więcej polskich turystów. Nasze zainteresowanie osłabło podczas covidu.

Liberecki Kraj i jego symbol widziany z gminy Bogatynia, fot. archiwum 

Kraj Liberecki znów próbuje przyciągnąć polskich turystów, których zainteresowanie w związku z pandemią koronawirusa znacznie zmalało. Polacy są tradycyjnie drugą co do wielkości grupą odwiedzających region po Niemcach. W szczególności polscy turyści wciąż nie wrócili w takim stopniu, jak zwykle w dniach poprzedzających pandemię, więc region przygotował kampanię. Czescy sąsiedzi próbują dotrzeć z billboardami i ulotkami, ale także za pośrednictwem mediów i portali społecznościowych.

W ostatnich latach przed koronawirusem liczba polskich gości rosła z każdym rokiem, w 2019 r. według Czeskiego Urzędu Statystycznego region odwiedziło rekordowe 40 800 osób, co stanowi prawie jedną piątą zagranicznych gości w regionie. Rok później, ze względu na ograniczenia związane z koronawirusem, przybyło już tylko 21 850, a w 2021 roku już tylko 8400 - informują czeskie media. W zeszłym roku dzięki odwołaniu obostrzeń Polacy zaczęli stopniowo wracać, ale frekwencja nie osiągnęła poziomu sprzed covidu.

Kraj liberecki jest jednym z popularnych terenów rekreacyjnych, zimą turyści kierują się głównie w Góry Izerskie i Karkonosze, a latem także do Czeskiego Raju lub nad jezioro Mách. „Covid na długo spowodował, że ludzie przestali podróżować, nauczyli się spędzać wolny czas inaczej, może nawet trochę bardziej komfortowo. Naszym zadaniem jest sprowadzenie ich z powrotem, zachęcenie do odwiedzenia naszego regionu, pokazanie nieznanych i atrakcyjnych turystycznie miejsc” – powiedział zastępca gubernatora ds. turystyki Květa Vinklátová.

Kampania marketingowa regionu koncentruje się głównie na polskiej granicy Dolnego Śląska. Według rzecznika regionalnego Jana Mikulička, region skupił się przede wszystkim na wzmocnieniu promocji w górskich ośrodkach turystycznych, takich jak Szklarska Poręba, Świeradów-Zdrój czy Karpacz. „W marcu w Polsce rozprowadzono ulotki promocyjne, których celem było zachęcenie turystów do transgranicznych ośrodków narciarskich. Ulotki informowały o ciekawych destynacjach regionu libereckiego na sezon letni i zimowy” – powiedział rzecznik regionu.

Według Mikulička na portalach społecznościowych powstała grupa na Facebooku dla polskich gości „Kraj Liberecki czeka na Ciebie”. Częścią promocji w grupie jest regularne udostępnianie wpisów z najciekawszych miejsc z regionów przygranicznych. W przygotowaniu są także dwa programy telewizyjne – pierwszy poświęcony promocji atrakcji turystycznych, głównie kulturalnych, Liberca. "Druga będzie prezentowała zwłaszcza dumę regionu - projekt Kryształowej Doliny, przyrodę, zamki i pałace" - dodał. Na potrzeby kampanii będzie audycja w Polskim Radiu, a także kampania billboardowa na głównych arteriach w pobliżu dużych miast.

Podziel się ze znajomymi!

W celu zapewnienia jak najlepszych usług online, ta strona korzysta z plików cookies.

Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na używanie naszych plików cookies.