3 marca grupa piechurów z BOG-TUR wyruszyła na rajd granicą naszej gminy, fot. B. Pikulska3 marca grupa piechurów z BOG-TUR wyruszyła na rajd granicą naszej gminy

Zajmuje ona obszar o powierzchni 136,2 km kw. i okalają ją granice o łącznej długości 64 km w tym 60,2 km to granice państwa a 3,8 km wynosi granica z gminą Zgorzelec.

W związku ze znaczną odległością do przejścia wyprawa ta została podzielona na V etapów.

W tą sobotę przeszliśmy I z nich. O godzinie 8.10 spod LO wsiedliśmy do autobusu PKS, który zawiózł nas do Działoszyna. Stamtąd pomaszerowaliśmy w stronę granicy z Czechami przez Wyszków, byłe Wigancice około 10 km. Do granicy dotarliśmy na wysokości Visnova dalej pasem granicznym dobrze utrzymanym (brawo Straż Graniczna) pomiędzy Polską i Czechami wędrowaliśmy podziwiając piękne widoki. Po drodze zdobyliśmy szczyt Świniec o wysokości 379 m n.p.m. Piękna pogoda nam sprzyjała, w połowie trasy zrobiliśmy sobie odpoczynek. Wędrówkę zakończyliśmy na przejściu granicznym Hermanice-Markocice. Długość I etapu wyniosła około 30 km.

Dzięki pięknej wiosennej pogodzie oraz doborowemu towarzystwu rajd ten był bardzo udany, do domów wróciliśmy w wyśmienitych humorach. Zapraszamy wszystkich chętnych do wędrowania z nami, już niedługo II etap rajdu.