
Pierwsze jazdy próbne odbyły się 22 października 1884 roku i wobec ich pomyślności 11 listopada, odjechał pierwszy skład pokonując trasę 12,11 km. Kroniki nie zanotowały żadnych uroczystości.
Przy Bahnhofstraße (ul. Dworcowej aktualnie Daszyńskiego) w Reichenau wzniesiono budynek dworca głównego. Nie był okazałym gmachem - raczej skromną acz doskonale komponującą się architektoniczne, funkcjonalną stacją. Posiadał wszak kasę, poczekalnię, toalety, a z czasem przybył kiosk gastronomiczny dla podróżnych. W drugiej części mieścił urząd celny, magazyn spedycyjny oraz biura lokalnego zarządu. Plac kolejowy oprócz peronu z dwoma torami, mieścił parowozownię, magazyny, obrotnicę, rampę rozładunkową oraz kilka bocznic.
Codziennie kursowały trzy pary pociągów, korzystające z taboru 2 parowozów saksońskiej serii IK, 10 wagonów osobowych i 37 towarowych. W 1895 roku dokupiono kolejny parowóz.
Cały artykuł Saksońska Kolej Wąskotorowa w Reichenau można przeczytać w serwisie bogatynia.it.