DL Invest Group, inwestor i deweloper z całkowicie polskim kapitałem, przejął Centrum Handlowo-Rozrywkowe Zgorzelec Plaza. Od 17 grudnia popularna galeria handlowa ma nowego właściciela. Kim jest, jakie ma plany wobec tego miejsca i co oznaczają one dla mieszkańców Zgorzelca, Görlitz oraz okolic?
DL Invest Group to jedna z najprężniej rozwijających się firm, realizujących inwestycje na rynku nieruchomości komercyjnych. Grupa kapitałowa zarządza obecnie jedenastoma obiektami handlowo-usługowymi, głównie w Polsce południowej i centralnej. Zgorzeleckie centrum dołącza właśnie jako dwunaste miejsce tego typu.
Nowy inwestor dostrzega ogromny, lecz niewykorzystany dotąd w pełni potencjał centrum handlowego. Zmiany, jakie zamierza wprowadzić, mają być początkiem nowego etapu w funkcjonowaniu galerii, która już dziś ceniona jest przez mieszkańców Zgorzelca nie tylko za funkcjonujące w niej sklepy lubianych marek, ale także za szeroką ofertę rozrywkową. Dziś CHR Zgorzelec Plaza jest miejscem gdzie można spędzić czas nie tylko na zakupach, ale również towarzysko – sprzyja temu otwarta przestrzeń, bogata oferta gastronomiczna i darmowa strefa zabaw dla dzieci.
„Chcemy utrzymać ten prorodzinny klimat – deklaruje Dominik Leszczyński, Przewodniczący Rady Nadzorczej DL Invest Group. – Planujemy szereg zmian, które uczynią to miejsce jeszcze bardziej przyjaznym rodzicom i dzieciom, ale także osobom starszym. Prowadzimy zaawansowane rozmowy z nowymi markami, które wzbogacą dotychczasową ofertę. Na tym etapie nie mogę jeszcze zdradzić szczegółów. Zapewnię jedynie, że będzie to przemyślany wachlarz marek handlowych i usługowych, zarówno popularnych, jak i z segmentu premium, by zaspokoić potrzeby zakupowe różnych grup konsumentów.”
DL Invest Group ma świadomość, jakie znaczenie dla klientów ma nowoczesny design i przyjazna przestrzeń. Przy rewitalizacji zgorzeleckiego centrum handlowego współpracować będzie pracownia Ostrowscy Architekci. Pierwsze efekty widoczne będą w 2020 roku.
Czy przejęcie galerii handlowej zlokalizowanej vis a vis konkurencyjnego obiektu jest wyzwaniem? Dominik Leszczyński zapewnia, że decyzję poprzedziła skrupulatna analiza wszystkich uwarunkowań zewnętrznych, a także silnych i słabych stron samej Plazy. „Zdajemy sobie sprawę z tego, gdzie zlokalizowane jest centrum handlowe. Nie chcemy jednak mówić tu o konkurencji. Myślimy raczej o tym, jak stworzyć ofertę, która będzie dobrze dostosowana do potrzeb mieszkańców, w jaki sposób wypełnić istniejące luki. To misja naszej firmy – dostarczać ludziom to, co ułatwi im życie – realizowana niezależnie od tego, czy budujemy centra biurowe, parki logistyczne czy centra handlowe.”
Doświadczenie inwestora w skutecznym adaptowaniu istniejących obiektów oraz sprecyzowana koncepcja rozwoju tego miejsca to czynniki, które wprowadzą nową jakość w dobrze znanym mieszkańcom miasta centrum handlowym. Zmiany będą widoczne już wkrótce.