Na ostatniej sesji Rady Miejskiej burmistrz Wojciech Dobrołowicz przedstawił informacje dotyczące stanu realizacji inwestycji w gminie Bogatynia.

Zdjęcie ilustracyjne przykładowe z archiwum bogatynia.info.pl

Informacje przygotowane przez Wydział Inwestycji Urzędu Miasta i Gminy w Bogatynia upublicznił w mediach społecznościowych radny Dominik Zawada. Z uwagi na ważność informacji dla mieszkańców - publikujemy poniżej informację w całości. 

Zamówienia publiczne:

- Trwają negocjacje cenowe z Wykonawcami, którzy złożyli oferty w postępowaniu na Modernizację oświetlenia ulicznego na terenie miast i gminy Bogatynia – zadanie realizowane z dofinansowaniem ze środków UE w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego. Złożono 4 oferty w przedziale cenowym od 9.452.060,13 zł do 13.637.599,17 zł. Planowane rozstrzygnięcie postępowania – 15.04.

- Zawarto umowę w postępowaniu na pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla zadania „Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie miasta i gminy Bogatynia” (wpłynęła jedna oferta – Eco Energy Mariusz Staniek, Cieszyn, kwota umowy 129.150,00 zł).

- Ogłoszono postępowanie na:

- Obsługę prawną Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni oraz jednostek podległych (część I) po raz drugi;

- Bieżące remonty dróg oraz bieżące remonty nawierzchni ulic, chodników i parkingów na terenie miasta i gminy Bogatynia w roku 2022;

- Wykonanie oceny stanu technicznego oraz zakresu robót koniecznych do wykonania z oszacowaniem ich kosztów dla obiektu mostowego nad potokiem „Krzywa Struga” w miejscowości Działoszyn

- Rozstrzygnięto postępowanie i zawarto umowę na organizację wyjazdów edukacyjno-integracyjnych dla uczniów kl. 5-8 szkół podstawowych z gminy Bogatynia w ramach projektu pn. „Razem”. Umowę Zawarto z Powiatem Lubańskim – Domem Wczasów Dziecięcych, na kwotę 237.340,00 zł

- Podpisano umowy na:

- Ochronę fizyczną obiektów inwestycji pn.: Budowa otwartego basenu miejskiego w Bogatyni przy ul. Kąpielowej oraz monitoring systemu alarmowego budynków i pomieszczeń stanowiących własność Gminy Bogatynia;

- Obsługę prawną Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni oraz jednostek podległych w 2 częściach;

- Wykonanie nawierzchni żwirowej o powierzchni ok. 112,00m2 pod urządzeniami siłowni zewnętrznej zlokalizowanymi na działce nr 156/2 w Sieniawce;

- Przeprowadzono postępowanie na odbudowę ulicy Różanej w Porajowie. W postępowaniu złożono dwie oferty na kwoty 5.500.000,00 zł oraz 5.925.456,92 zł przy kwocie, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zadania 4.500.000,00 zł. Oferty są w trakcie oceny.

- Unieważniono postępowania pn.: Wykonywanie stałych czynności związanych z utrzymaniem i porządkowaniem terenów zieleni miejskiej

- Przeprowadzono postępowanie na remont i termomodernizacja stropodachu Szpitala Gminnego w Bogatyni. W postępowaniu po przeprowadzonych negocjacjach złożono dwie oferty na kwoty 1.896.660,00zł brutto oraz 1.579.046,94zł brutto przy kwocie, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zadania 1.280.000,00 zł brutto. Oferty są w trakcie oceny.

W przygotowaniu są następujące postępowania:

- Przebudowa ul. Kossaka oraz budowa sieci kanalizacji deszczowej w ul. Zygmuntowskiej;

- Cięcia sanitarne i wycinka drzew i krzewów, usuwanie wiatrołomów z terenów będących we władaniu Gminy Bogatynia oraz nasadzenia drzew i krzewów;

- Utrzymanie, bieżąca naprawa i konserwacja elementów na placach zabaw i siłowniach zewnętrznych;

- Utrzymanie i konserwacja gminnej sieci kanalizacji deszczowej.

- Dostawa lekkiego samochodu specjalnego na potrzeby OSP Bogatynia: postępowanie prowadzone w imieniu OSP Sieniawka (stowarzyszenie, które otrzymało dofinansowanie na zakup samochodu i w związku z tym jest zobowiązane do przeprowadzenia postępowania nie ma odpowiednich narzędzi technicznych ani wiedzy w tym zakresie, dlatego zwróciło się z prośbą o pomoc w przeprowadzeniu w ich imieniu procedury udzielenia zamówienia publicznego). W chwili obecnej oczekujemy na rozstrzygnięcie wszystkich konkursów o dofinansowanie zadania, ażeby móc kontynuować procedurę przetargową.

- Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn. „Poprawa efektywności energetycznej budynku Szkoły Podstawowej Nr 3 im., K. Makuszyńskiego w Bogatyni”

- Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy sieci wodociągowej w miejscowości Wolanów

- Bieżące utrzymanie poboczy i rowów przydrożnych na terenie gminy Bogatynia

W najbliższym czasie zostaną również ogłoszone postępowania na pełnienie funkcji Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego dla zadań „Odbudowa ul. Różanej”, „Przebudowa ul. Kossaka” oraz „Remont i termomodernizacja stropodachu Szpitala Gminnego w Bogatyni.

Fundusze zewnętrzne:

1. Trwa procedura podpisywania umowy o dofinansowanie w ramach Programu Sportowa Polska 2021 Gmina otrzymała dofinansowanie ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej dla zadania pn. Remont boisk przy Szkole Podstawowej im. Jana III Sobieskiego w Porajowie. Kwota przyznanego dofinansowania– 473.200,00 zł.

2. Trwa procedura podpisywania umowy na dofinansowanie w ramach Programy Cyfrowa Gmina Bogatynia zadania polegającego na poprawie cyberbezpieczeństwa systemów informatycznych. Wartość zadania: 100.000,00 zł. Dofinansowanie – 100%.

Opracowanie dokumentów strategicznych dot. Gminy

- Zakończyły się konsultacje społeczne projektu Strategii Rozwoju Gminy Bogatynia na lata 2021 – 2027. Trwa ocena złożonych w toku konsultacji uwag.

- W dniu 30.03. br. odbyło się spotkanie informacyjne dla wszystkich zainteresowanych osób w sprawie prowadzonych przez Gminę prac nad projektem Diagnozy dla Gminnego Programu Rewitalizacji.

- W dniu dzisiejszym upływa termin konsultacji społecznych dla projektu założeń do Planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla miasta i gminy Bogatynia.

Pozostałe działania w zakresie inwestycyjnym:

1. Opracowano koncepcję przebiegu trasy rowerowej ER3b w Gminie Bogatynia wzdłuż Nysy Łużyckiej, w ramach projektu „Rowerowa przygoda na Trójstyku – transgraniczna koncepcja ścieżek rowerowych na terenie Gminy Bogatynia”.

2. Trwa opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy ulicy Wiosennej w Bogatyni (II etap) za kwotę 42 604,00 zł. Umowny termin wykonania opracowania wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę 02.06.2021 r.

3. Trwa opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy budynku Przedszkola nr 6 w Bogatyni w zakresie dostosowania do przepisów ppoż. za kwotę 44 157,00 zł. Umowny termin wykonania opracowania wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę 26.05.2021 r.

4. Trwa opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy budynku Przedszkola nr 4 i Żłobka nr 1 w Bogatyni w zakresie dostosowania do przepisów ppoż. za kwotę 55 227,00 zł. Umowny termin wykonania opracowania wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę 26.05.2021 r.

5. Trwa opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej wykonania przelewów burzowych na sieciach kanalizacji ogólnospławnej i deszczowej w rejonie Alei Żytawskiej za kwotę 14 760,00 zł – zadanie do realizacji razem z przebudową Alei Żytawskiej. Umowny termin wykonania opracowania wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę i pozwoleniem wodno-prawnym 03.05.2021 r.

6. Zakończono budowę 2 FitParków w sołectwie Sieniawka w ramach funduszu sołeckiego.

7. Trwa opracowanie dokumentacji projektowej budowy 2 torów rowerowych pumptrack (duży dla osób zaawansowanych o długości 255m oraz dla małych dzieci o długości 45m) wraz z siłownią zewnętrzną (6 urządzeń), małą architekturą (ławki, stoły, stojaki dla rowerów, śmietniki),remontem schodów terenowych, miejsca na ognisko na wyspie, budową alejek z nawierzchni mineralnej oraz oświetleniem i monitoringiem terenu w ramach umowy na wykonanie tego zadania w systemie zaprojektuj i wybuduj. Zgodnie z harmonogramem wykonawca wykona dokumentację projektową wraz z pozwoleniem na budowę w termie 120 dni od daty podpisania umowy tj. do 15.04.2022, następnie przystąpi do realizacji zadania. Umowny termin realizacji – do 180 dni od daty otrzymania decyzji pozwolenia na budowę. Wartość zadania zgodnie z umową 2 962 722,70 zł brutto, w tym dokumentacja 177 763,36 zł, roboty budowlane 2 784 959,34 zł.

8. Opracowano wniosek na wybór wykonawcy na przebudowę ulicy Kossaka.

9. Podpisano porozumienie ze Starostą Zgorzeleckim (31.12.2021 r.) na realizację przebudowy drogi powiatowej nr 2361D Bogatynia-Opolno Zdrój wraz z budową drogi rowerowej. Starosta w roku 2022 ma opracować koncepcję i dokumentację projektową dla tego zadania, a w roku 2023 ogłosić przetarg na realizację inwestycji. Zgodnie z porozumieniem Gmina Bogatynia zobowiązała się do sfinansowania 50% wartości zadania.

10. Przebudowa kotłowni w Sieniawce przy ul. Rolniczej obsługującej budynki komunalne: z uwagi na decyzję burmistrza z dnia 07.02.2022 r. o odstąpieniu od planowanej przebudowy kotłowni olejowej na gazową (stopniowe wprowadzanie indywidualnego ogrzewania elektrycznego dla każdego mieszkania) podjęto działania w kierunku rozwiązania umowy z Polską Spółką Gazownictwa sp. z o.o. na budowę stacji regazyfikacji LNG mającej dostarczać gaz do przebudowanej kotłowni. Jednak z uwagi na stopień zaawansowania prac po stronie PSG rozwiązanie takiej umowy wiązałoby się z koniecznością poniesienia rekompensaty przez Gminę Bogatynia wszystkich kosztów poniesionych dotychczas przez PSG sp. z o.o. Wysokość tych kosztów jest na chwilę obecną nieznana – obecnie PSG może udowodnić poniesione koszty na poziomie ok. 280 tys. zł (zlecone dokumentacje projektowe, wykonane przyłącze gazowe), dokładna kwota wyniknie dopiero po przeprowadzeniu szczegółowej inwentaryzacji. Z uwagi na istniejącą niepewną sytuację na świecie skutkującą niestabilnym rynkiem paliw i trudną do określenia ceną gazu w przyszłości podjęto decyzję o przebudowie istniejącej kotłowni olejowej na kotłownię olejowo-gazową. Takie rozwiązanie (możliwość zasilania kotłowni zamiennie olejem lub gazem w zależności od dostępności i cen paliw) pozwoliłoby na uniknięcie ryzyka uzależnienia ogrzewania ponad 140 mieszkań komunalnych tylko jednym paliwem. Obecnie trwa podpisanie umowy na prace projektowe w tym zakresie.

11. Basen miejski: dokonano opłaty legalizacyjnej w wysokości 250 tys. W dniu 08.03.2022 r. PINB w Zgorzelcu wystawił decyzję nr 38/2022 zatwierdzającą projekt budowlany otwartego basenu miejskiego i zezwolił na wznowienie prac budowlanych.

12. Opracowano zaproszenie do składania ofert na opracowanie dokumentacji projektowej budowy chodnika na ulicy Opolowskiej w Bogatyni.

13. Opracowano wniosek do burmistrza o wszczęcie postępowania na opracowanie dokumentacji projektowej budowy sieci wodociągowej do Wolanowa.

14. Napisano wniosek dla zadania polegającego na poprawie efektywności energetycznej budynku Szkoły Podstawowej nr 3 w Bogatyni. W budżecie na ww zadanie przeznaczono kwotę 150 tys. zł w związku ze wstępną wyceną prac projektowych na kwotę ok 310 tys. zł, złożono wniosek o zwiększenie wartości zadania w budżecie gminy na rok 2022. Po zwiększeniu środków na realizację dokumentacji zostanie wszczęte postępowanie na wybór projektanta. Środki zostały zwiększone, wniosek został przekazany aby wszcząć postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego.

15. Rozpoczęto prace nad wnioskiem o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zagospodarowanie terenu pomiędzy garażami na ul. Zamoyskiego (trwa weryfikacja dokumentacji projektowej przez projektanta w celu wyjaśnienia niejasności).

16. Opracowano dokumentację projektową przebudowy odcinka ulicy Wyczółkowskiego w Bogatyni, kosztorys na ww. inwestycję wynosi 72 231,11 zł zł brutto. Uzyskano decyzję ze Starostwa Powiatowego w Zgorzelcu wraz z wszystkimi wymaganymi uzgodnieniami.

17. Trwa opracowanie dokumentacji projektowej fragmentu ul. Pocztowej w Bogatyni za kwotę 37 438,00 zł brutto. Umowny termin wykonania opracowania wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę 19.06.2022 r.

18. Rozpoczęto pracę nad SIWZ dla zadania polegającego na remoncie obiektu mostowego nad potokiem Krzywa Struga w miejscowości Działoszyn – Gmina Bogatynia.

19. Trwa budowa świetlicy wiejskiej w Bratkowie.

20. Zakończono zadanie pn.: „Budowa obiektów małej architektury w ramach Otwartych Stref Aktywności na terenie gminy Bogatynia” przy ul. Energetyków w Bogatyni.

21. Trwa montaż oznakowania pionowego przy ul. Głównej i fragmencie ul. Tadeusza Kościuszki zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu.

22. Ukończono montaż oznakowania pionowego przy ul. Szpitalnej.

23. Budowa monitoringu miejskiego:

Przygotowano wniosek na rozpoczęcie procedury przetargowej wykonania oprzewodowania światłowodowego monitoringu. Przewidywany termin realizacji oprzewodowania – 4 m-ce od podpisania umowy. Wystąpiono do TAURON S.A. o projekty umów o przyłączenie dla 18 punktów kamerowych na podstawie wcześniej otrzymanych warunków przyłączenia.

Z uwagi na to, że Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych nie wyraził zgody na wdrożenie systemu monitoringu pojazdów (wjeżdżających i wyjeżdżających) na drogach wlotowych do miasta oraz wyposażenie systemu monitoringu w funkcje inteligentne tj. detekcję twarzy i detekcją numeru rejestracyjnego samochodów konieczna będzie modyfikacja opracowanego wcześniej programu funkcjonalno - użytkowego (PFU).

Wykonanie II etapu monitoringu (po wykonaniu oprzewodowania światłowodowego) zależy od terminów umów przyłączeniowych od TAURON S.A. (na które czekamy) lub od zakończenia modernizacji oświetlenia (wtedy powinno być zasilanie ciągłe na latarniach ulicznych).

24. Budowa i przebudowa oświetlenia na terenie Gminy Bogatynia.

Zakończono prace związane z opracowaniem dokumentacji przeniesienia dwóch punktów oświetleniowych w rejonie garaży przy ul. Matejki w Bogatyni, celem uwolnienia działek z linii oświetlenia ulicznego i ich sprzedaży zainteresowanym budową garaży.

25. Eksploatacja oświetlenia ulicznego i parkowego.

Naprawy prowadzone są na bieżąco przez MZGK. W ostatnich miesiącach obserwujemy nasilenie dewastacji i kradzieży.

26. Wykonanie zasilania w energię elektryczną ROD Jarzębinka.

27. Dokumentacji kosztorysowo-projektowej zasilania w energię elektryczną ROD Jarzębinka jest w opracowaniu. Umowny termin wykonania: 15 kwiecień br.

Fundusz Sołecki:

1. Zgodnie ze złożonym wniosek sołectwa Lutogniewice-zakupiono radiotelefon dla OSP Działoszyn.

2. Opracowano zarządzenie dotyczące zmian regulaminu funduszu sołeckiego

3. Zgodnie ze złożonym wnioskiem sołectwa Działoszyn, trwa przygotowanie dokumentacji na rozbudowę świetlicy wiejskiej w Działoszynie.

4. Sporządzono umowę przekazania zakupionego sprzętu dla OSP Działoszyn.

5. Na wniosek sołectwa Sieniawka złożono wniosek do burmistrza o przesunięcie środków w funduszu sołeckim, w celu wykonania nawierzchni żwirowej na dz. 156/2 (FitPark)

6. Rozpoczęto prace nad opracowaniem dokumentacji dotyczącej budowy drogi w Kopaczowie, na podstawie wniosku złożonego przez Sołtysa w ramach funduszu sołeckiego.

7. Zgodnie ze złożonymi wnioskami sołectw Działoszyn i Posada-zakupiono obuwie ochronne, oraz stroje bojowe dla OSP Działoszyn

8. Przygotowano zaproszenie do składania ofert na remont Świetlicy Wiejskiej w Kopaczowie.

9. Zgodnie z wnioskiem sołectwa Białopole zakupiono namiot oraz ławy biesiadne.

10. Przygotowano zaproszenie do składania ofert na czyszczenie i udrożnianie rowów wzdłuż drogi gminnej w Lutogniewicach.

11. Trwa opracowanie dokumentacji na monitoring w sołectwie Bratków.

12. Na wiosek sołectw Porajów i Kopaczów przygotowano wnioski do Burmistrza, dotyczące przesunięć środków w ramach funduszu sołeckiego.

13. Zgodnie ze złożonym wnioskiem sołectwa Bratków zamówiono usługę animacyjną oraz wynajem zjeżdżalni dmuchanych z okazji „Dnia Ziemniaka”

14. Trwa przygotowanie dokumentacji dotyczącej wymiany nawierzchni na placu zabaw przy ul. Bł.Ks.J. Popiełuszki w Sieniawce

15. Trwa postępowanie na wybór wykonawcy na wykonanie drewnianych tablic w sołectwie Krzewina.

16. Trwa postępowanie na wybór wykonawcy na montaż kamer wraz z oprzyrządowaniem, montażem i serwisem w sołectwie Białopole.

Podziel się ze znajomymi!

W celu zapewnienia jak najlepszych usług online, ta strona korzysta z plików cookies.

Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na używanie naszych plików cookies.