Burmistrz swoim zarządzeniem ustanowił specjalne "Samodzielne Stanowisko - pełnomocnik Burmistrza ds. ochrony środowiska i naliczania opłat środowiskowych BIO". Osoba już zatrudniona podlegała będzie bezpośrednio pod burmistrza z pominięciem wydziału ochrony środowiska i nadzorującego burmistrza ds. inwestycji.

fot. archiwum bip

Stanowisko jest specjalne, bo podlega bezpośrednio pod burmistrza. Wśród 167 urzędowych etatów to ewenement (według schematu organizacyjnego burmistrz sprawuje ogólny nadzór nad funkcjonowaniem komórek organizacyjnych urzędu oraz samodzielnych stanowisk pracy i bezpośrednio koordynuje działalność Wydziału Gospodarki Gruntami i Handlu, Biura Burmistrza, Biura Rady Miejskiej i Kancelarii, Urzędu Stanu Cywilnego, Działu Kontroli, audytora wewnętrznego, Doradcy Burmistrza oraz od teraz własnie Samodzielnym Stanowiskiem - pełnomocnikiem Burmistrza ds. ochrony środowiska i naliczania opłat środowiskowych.

Nowy pełnomocnik zajmował się będzie m.in. sprawami związanymi z bogatyńskim drzewami oraz - co ważniejsze - zgłaszaniem właściwym kompetencyjnie jednostkom administracji samorządowej i państwowej wypadków zagrożenia środowiska i prowadzenie spraw związanych z nielegalnymi i dzikimi wysypiskami. W zakresie obowiązków pełnomocnika jest również współpraca z pracownikami Straży Miejskiej i Policji w zakresie zgłaszanych interpelacji mieszkańców dot. nielegalnych wysypisk odpadów, spalania odpadów, wycinki drzew i odwodnienia terenu. Można mieć nadzieję, że etat związany jest z rozwiązaniem sprawy nielegalnego wysypiska odpadów - m.in. poszpitalnych przy ulicy Zgorzeleckiej w Bogatyni. 

To kolejne już w tym roku stanowisko pełnomocnika, z tą różnicą, że pozostali podlegają pod "branżowych" zastępców. W schemacie organizacyjnym możemy znaleźć m.in. samodzielne stanowisko ds. Ochotniczych Straży Pożarnych i samodzielne stanowisko ds. komunalnych (podległe pod zastępcę ds. inwestycji) oraz samodzielne stanowisko ds. świadczeń wychowawczych, samodzielne stanowisko ds. profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz pomocy rodzinie.

Według zapisów budżetowych w UMiG jest 167 etatów, na które rocznie wydajemy ponad 10 mln zł (całe utrzymanie magistratu to ok. 18 mln zł). 

Podziel się ze znajomymi!

W celu zapewnienia jak najlepszych usług online, ta strona korzysta z plików cookies.

Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na używanie naszych plików cookies.